torsdag 11 november 2010

Vinter

Nu är vintern verkligen här. Det är kallt, det är halt och det är snö. Inte mycket snö, men den finns där och är irriterande! Hade det inte bara kunnat komma riktigt mycket snö som förra vintern? Och inte bara lite snö som sen töar bort och blir något hårt halt....
Fast jag har tur, mitt garage är det enda garaget som det är plogat framför ;) Åtminstone på den sidan där mitt garage finns bl.a. Kan ju ha varit för att det syns att garaget används eftersom jag backade ut bilen i den då djupa och orörda snön? Men bilen har uppfört sig bra i snön, men det var jobbigt att köra hem i allt snöfall som var i förrgår. Det var verkligen som att bara köra rakt in i en mjölkvägg! Jag tog mig hem och jag överlevde.

Var i stallet igår, var ute och gick med henne en sväng. Hon var ordentligt pigg men trevlig ändå. Det är ju vila några veckor som gäller för tillfället... Men tiden går snabbt, så hon är förhoppningsvis snart fit for fight igen!

Är ordentligt trött idag av någon anledning, trots att jag fick sovmorgon idag innan jobbet idag! Jobbar "länge" idag också och upp tidigt imorgon... Men till helgen är jag ju ledig så det är lugnt ändå. Ikväll ska jag nog försöka mig ut och springa, får se hur halt det är först bara. Det är verkligen inte värt att ut och springa om jag ändå bara kommer skada mig. Kanske blir en promenad istället? Det är ju härligt det också.

Just det, jag har fått tag på en tjej i Stockholm som kan fixa hårförlängningar på det sättet jag vill ha det. Hon är tydligen utbildad och tar 2000:- för jobbet eftersom hon gör det hemma. Funderar ändå på om jag ska lägga det dubbla priset och ta det på salong ändå... Mycket att fundera över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar