tisdag 23 november 2010

Julöl

Såg på DN att julölsorterna börjat komma på Systemet (jag vet att jag läser mycket på DN!), det kanske är dags att börja lagra hem inför julbordet vi ska ha den 19 december? Jag vet att det är lång tid kvar, men jag vill inte stå och trängas med en massa stressade idioter, än mindre vill jag riskera att det jag vill ha är slut när jag står där i butiken.
Jag funderar massor över vad jag ska ge bort i julklapp, och jag har några lösa idéer. Förhoppningsvis blir alla glada!

Fick hem ytterligare 100:- i presentcheck ifrån BodyShop igår, det är alltid bra. Har nu två olika checkar... Blir kanske en julklapp därifrån för någon, eller kanske till mig själv? Haha, jag tror jag är beroende av deras produkter! Känns som om att William är det också... Vi har nästan bara BodyShop's grejer när det gäller hudvård. Bästa ansiktskrämen jag någonsin köpt är från deras C-vitaminboost-serie. Den är helt underbar att smörja in ansiktet med på morgonen. Hyn får fin lyster, den värmer och ansiktet känns så underbart mjuk och friskt... Och den är perfekt att ha på innan man sminkar sig! Jag inbillar mig åtminstone att sminket fäster både snyggare och bättre, eller är det helt enkelt så att jag har en bra primer numera också?

Ska kolla mer med William om när vi kan åka in till Stockholm, jag saknar av någon underlig anledning Stockholm. Jag saknar Stockholm mer än Göteborg, men jag har ändå aldrig bott så direkt i Stockholm. Jag lär nog inte hitta alla julklappar där, har en del idéer som jag antingen fixar på hemmaplan eller över internet. Tänk vad snabbt tiden går, för ett år sedan höll jag på för fullt med min stabsutbildning och bara längtade och värkte efter jullov. Nu sitter jag på ett varmt kontor och allt är fullständigt avslappnat. Jag saknar min gamla uppskruvade värld ibland... Har funderar på att gå med i Hemvärnet p.g.a. den saknaden, men så ser jag hemvärnskompisars bilder på Facebook och känner mig verkligen att jag aldrig i hela mitt liv frivilligt är med på det.

Någon som har något tips på hur jag kan få till mina köttbullar förresten? Nu är det två gånger i rad jag "misslyckats", hälften av dem faller isär när jag steker dem. Retar gallfeber på mig, speciellt eftersom jag när jag var yngre var riktigt, riktigt duktig på att laga köttbullar. Nu är jag duktig på mycket annat när det gäller matlagning, men köttbullarna vill sig verkligen inte. Blir ändå till att äta "misslyckade" köttbullar ikväll, och William får äta det till matlåda imorgon. För imorgon är jag ledig! Då behöver jag ingen tråkig matlåda, för jag lär ändå glömma bort att äta efter frukosten och fram till att jag varvar ner på kvällen och inser att jag måste fixa middag.

Idag blev det mycket text, får bli så ibland. Händer ju inte så jättemycket just nu på jobbet, eftersom det verkar som att de flesta plan är försenade p.g.a. att det är för många sjuka flygledare i flygtornet här på Arlanda (också info från DN!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar