torsdag 18 november 2010

Glögg

I år ska jag banne mig försöka göra egen glögg! Kan vara skoj och gott att prova. Får börja med den snart så att den hinner bli klar till jul. Blir den tillräckligt god så kanske den blir julklapp till en del? Hittade ett recept på GP's Dunderglögg, den ska vara väldigt god så det blir nog den jag satsar på i år. Hittade lite andra recept igår också, en del på alkoholfria glöggsorter. Blir perfekt inför det första julbordet i år, för i år ska jag också för första gången i mitt liv försöka få i ordning ett julbord hemma. Tanken är att vi ska bjuda in Williams föräldrar och hans syster. Jag har redan börjat planera inför vad som ska bjudas på, och det allra mesta ska jag försöka göra själv från grunden. Alltfrån vörtbrödet till ostkakan till julskinkan. Fast julskinkan fuskar jag ju lite med, jag kommer ju inte slakta grisen själv! Men jag vill koka den själv och griljera den själv.
Så mycket som jag tänkt mig så kommer jag vara bosatt i köket...
Men i år ska jag verkligen fira jul! William vill ha en julgran hemma ockå, jag är inte lika övertygad även om det skulle vara trevligt.

Apropå jul, jag och William har bestämt att vi ska någon gång i december åka in till Stockholm och julhandla. Ska bli så riktigt mysigt, gå runt i stan och kika på julklappar, ta en fika, kanske äta middag någonstans och kanske t.o.m. gå in på ett museum?

Vi får helt enkelt se vad vi gör :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar