onsdag 24 november 2010

Kefalonia

Hittade lite artiklar på Vagabond om Kefalonia också, måste bara dela med mig av dem. För till Kefalonia ska jag igen! Så underbart vackert, och så underbart lugnt. Nästa gång ska vi hyra bil och susa fram över ön, och vi ska ta en 15 dagars resa istället för bara 8. Vi hade tur som bodde i Skala i.a.f., inte sönderturistat och en helt underbart söt liten by...

I vilket fall, här kommer länkarna jag pratade om:
Kefalonia - joniskt jetsetliv
Kefalonias bästa stränder
8 höjdpunkter på Kefalonia

Vi var mestadels i Skala, men en dag åkte vi med båt längs med östsidan av ön. Stannade till en gång på vägen upp och badade från båten i kristallklart medelhavsvatten och kom sen fram till Fiskardo, Greklands San Tropez. Lyxyachterna låg där och guppade i hamnen när vi gled in... På vägen tillbaka stannade vi dels i en liten helt underbart vacker grannby till Sami och stannade till intill ett par klippor och badade innan vi tuffade på hemåt. Sista bilden i mitt förra inlägg är från det sista badstoppet. Läskigt djupt vatten, men så kristallklart att man såg hela vägen ner till botten!

Kollat lite på sista minuten resor nu också, hittat två intressanta till Barcelona respektive Wien. Fast Wien är väl rätt kallt den här tiden på året? Man kanske ska satsa på Barcelona då....

Haha, nej, nu får jag sluta längta efter varmare och sydligare breddgrader! Det är dags att ta tag i det jag ska ha avklarat idag, är ju ledig såhär mitt i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar