tisdag 9 november 2010

Snökaos?

Får reda på via bilradion idag att det är klass 2-varning från SMHI över Uppsala idag?! Var tvungen att kolla upp detta närmare på jobbet, vad var det som var på g? Jo, det ska tydligen bli snökaos i Sverige idag. Sett på Facebook att flera som bor neråt mina gamla hemtrakter har snö, men här på Arlanda... Nej, inte en enda ensam snöflinga! Däremot är det riktigt snorkallt. Och halt... Märkte det imorse i en av korsningarna på väg till jobbet. Jag gasade på lite, svängde vänster och... Hela bilen blev helt knäpp! Jag trodde verkligen den höll på att gå sönder eller något, den liksom började studsa och ha sig. Var helt enkelt alla konstiga system som jag inte ens kan namnet på som slog in för att jag inte skulle hamna i refugen eller diket. Tack bilen?
Det är ändå skönt med att ha en nyare bil, den bara puttrar på och försöker rädda situationen om något håller på att skita sig. Haha, som den gången servicetexten kom upp, "Boka tid för blabla". Inte ett ljud om att det bara var 1000-milsservicen, utan där blev jag också skitskraj! Fast man kanske borde se det som en nackdel med att ha en nyare bil, vad vet jag?

Får se om jag lyckas komma ut och springa min lilla sväng idag, är det förjävla dåligt väder kryper jag hellre ner i soffan med en kopp te... Jag längtar tills jag kan börja träna på gym igen! (Märk, har råd att träna på gym igen!) Den här månaden är lite snäv med ekonomin, mycket p.g.a att vi var i Grekland i september. Kefalonia är helt underbart! Idag blir nog nästan helt säkert ett bad i badkaret iaf. Härligt värre!

Håller på och trakasserar William med sms just nu, snacka om att ha det lugnt på jobbet? Jag väntar bara på lunchen nu, är för ovanlighetens skull vrålhungrig. Men jag får väl skylla mig själv som inte åt frukost innan jag åkte till jobbet? Var förvånansvärt pigg imorse när jag gick upp, hann duscha och sminka mig och ändå vara först på jobbet! ;)

Nu är det dags att återgå till jobbet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar