måndag 1 november 2010

Jobb

Sitter på jobbet - igen. Och återigen är det riktigt lugnt. Nästa kund är inbokad till 17.50. Vet inte om jag tycker det är så skönt egentligen, man blir fruktansvärt seg och trött...

Mamma och Kent sitter på flygplatsen nu och väntar på att få gå på sitt plan till Thailand. Är så avundsjuk på dem! Jag vill ju också resa... Är grymt ressugen! Saknar Grekland... Fast jag och Anna ska ju ut och resa till våren. Vi vet inte vart ännu, bara att vi ska vara iväg två veckor. Vi har kikat på Thailand, men man får ju se vad som blir riktigt, riktigt bra för oss.
Jag får ju släppa med William ut på någon mer resa också, kanske köra en weekend någonstans i Europa när våren börjar komma? Hade varit härligt att möta våren i Paris... Eller Prag... Eller Wien! Eller varför inte England? Jag har ju ett bra jobb för att kunna ut och resa så eftersom jag kan hyra bil billigt i nästan hela världen. Ibland ska man ha tur också!
Eller så kanske man kör någon weekend någonstans här i Sverige med spa och mysiga middagar och grejer?

Fast nästa anhalt innan det är dags för att börja planera på att resa igen är ju julen, en månad kvar nu bara till julkalendern börjar! För ja, jag följer faktiskt julkalendern...
Och få julpynta hemma! Det kommer bli skoj. Skönt att jag har William som bromsar mig allt som oftast när jag fladdrar iväg!

Jo, vi har kommit överens också om att vi ska köpa 10-kort för att enbart kunna simma fram tills jag börjar plugga till våren och att vi då när jag börjar plugga köper gymkort. Jag har bestämt att vi ska träna på Actic vid Centralbadet, verkar vara trevligt. Mycket spinningpass! Och så simhall i direkt anslutning. Me like!

Jag skrev ju igår om hur cafésugen jag var, jag och William gjorde slag i saken och köpte med oss bullar hem från Coop och gjorde egen latte med kardemumma och kanel i. Hur gott som helst! Vi myste ner oss i soffan och kollade på 3-4 avsnitt av Desperate Housewives. Är helt såld på den serien just nu.... Tack och lov har jag alla de 5 första säsongerna hemma på dvd! Vi har sett ungefär halvvägs av första säsongen nu bara. Fast innan vi började kolla på Desperate Housewives kollade vi på hela Life on Mars säsong 1 och Ashes to Ashes säsong 1. Ska försöka få tag på Life on Mars andra säsong och se om det finns en till säsong av Ashes to Ashes. Har hur mycket olika serier som helst hemma att gotta mig med i vintermörkret, och nog behövs det alltid! Klockan är inte så mycket mer än 17 och det är redan kolsvart ute!

Berättade jag att jag är oerhört avundsjuk på mamma och Kent?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar