tisdag 30 november 2010

Snö och december

Sitter på jobbet nu, har min sena vecka. Jobbar kväll hela veckan utom på lör-sön där jag jobbar hela dagarna istället. Jag är ledig en dag, på torsdag och den har jag fyllt upp med aktiviteter ordentligt.
Idag känns det som att jag fått en hel del gjort ändå, hann vara i stallet, handla och hämta ut Williams julklapp. Ni skulle sett honom där han satt och plockade upp datorn! Helt överlycklig! Han sitter säkert därhemma och väntar och värker på att datorn ska laddats tillräckligt så att han kan använda den.

I stallet hade jag sällskap av William, jag skulle ju bara mocka och leda henne för hand. För hon var ännu inte helt ok hos vet igår... Så hon blev behandlad igen och nu har allt igen börjat om. Promenera för hand den närmsta veckan och efter det bygga på allteftersom.

Det har fallit enligt mig mängder av snö den senaste veckan. Vräker ner var och varannan dag känns det som. Enligt William är det här som en vanlig vinter, trots att den kommer tidigt! Jag är chockad. Jag är ju van vid de vanliga slaskvintrarna i Gbg. Där snön faller i mängder, ligger kvar i några få dagar för att sen förvandlas till ett ondskefullt blött slask som till slut fryser på och blir till blankis. Fast enligt bilen är det snorhalt hela tiden ute i varenda rondell och korsning vi är i....

Jag har hunnit få min mössa också (wow, intressant) och det är guld värt nu när det är kallt. Och den här är marinblå med gul text och en söt tofs. Williams skor har kommit också, så dem får vi hämta ut på torsdag från DHL.
Jag väntar på två par skor också, och har av någon outgrundlig anledning lyckats köpa mig en kamera också... Det enda jag ska shoppa mer den här månaden är julklappar till mamma, Kent och kanske, kanske till min bror. Jag budade på två olika modeller (och färger) på Hunter stövlar, men förlorade båda auktionerna. Ok, den ena orkade jag sluta bry mig om, men den andra förlorade jag precis i slutminuten. Lite surt, men jag överlever. Kommer fler chanser.

Den 19 december har jag och William julbord hemma hos oss med hans föräldrar, och den 22 fräser vi ner efter jag slutat jobbet för dagen till mamma och stannar där över jul. Den här månaden kommer bli rolig och hektisk!


Blev en sån här kamera, Samsung ST500, röd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar