måndag 15 november 2010

Regn

Nu har jag inte orkat skriva något på några dagar.. Har varit en skön helg! Men idag är jag trött men jobbar tack och lov ändå bara en kort vecka.

Helgen var kort men intensiv. Var i stallet i fredags eftermiddag efter jobbet och var ute och gick med henne ett tag. I lördags fixades det sista lilla hemma i städväg (skurade verkligen rent i badrummet och rensade golvbrunnen!), så nu har är lägenheten riktigt, riktigt härlig. Alla tavlor är uppsatta, alla lampor är uppsatta och allt är bara riktigt, riktigt härligt! Jag och William har enats om att försöka leta efter en stor tavla att ha i sovrummet, han har hittat en tavla med vy över Paris på IKEA. Nja, tavlan är härlig, men samtidigt är det en IKEA-tavla? Vi har bestämt oss för att kika runt i lugn och ro efter någon. Det är riktigt skönt att ha läslampan uppsatt över sängen nu också, känns oerhört lyxigt att ligga där och läsa en bra bok.

Jo, och igår tog vi det lugnare än lugnast. Jag mådde ju inte så bra efter i lördagskväll.... Hade lite folk över, vi kollade på film och käkade chips. Det blev ju lite alkoholhaltiga drycker också, och när tequilan och citronerna kom fram gick det bara käpprätt utför... Så igår låg vi i soffan större delen av dagen och kollade på olika program på tv och kikade något avsnitt Desperate Housewives. Passade på också att köpa mat från thaien, och William valde för första gången i sitt liv "rätt" mat! Hans var godare än min mat, annars brukar det vara tvärtom. Han satt där och var så himla förtjust över sin mat, och att hans var godare än min. Komiskt värre!

Idag pissregnar det, så ikväll ska jag äntligen få ut och springa ikväll. Har kikat på lite nya löparkläder hos Gymgrossisten. Vill ha åtminstone ett par nya byxor.... Ett par långa sådana, det är lite väl kallt om vaderna när jag springer när det är minusgrader ute. Jag är nöjd med mina korta jag har, men ja... Det blir ju kallt! Ingen skön känsla när vaderna börjar krampa i kylan när man är ute och springer. Hittills har jag löst det som så att jag springer med mina gråa knästrumpor (från FM!) som går upp under kanten på byxorna. Men det känns ändå inte som en helt optimal lösning. Vi får väl se om det blir ett par nya...

Idag på jobbet händer det lagom mycket, jobbar till 19. Känns som att det kan komma att bli en lååång dag....

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att dagen går fort för dig :-)

    Och ja, thaimaten var underbart god. Nästa gång ska jag beställa samma sak :-P Gårdagen var riktigt lugn och mysig.

    SvaraRadera